Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Sabtu, 1 Januari 2011

Happy New Year!!! 2011 welcome...welcome...^_^

Yeyy...2011 telah menjelang tiba..pastinya 1/1/11 memang cantik sangat tarikh ni kan..ada yang berkahwin...ada yang bertunang...ada yang besdaynya tarikh ni...ada yang aniversary weddingnya..ada macam-macam adalahh....

Saya juga tak ada apa yang menari sangat pun..sekadar berkongsi harapan 2011 yang saya harap dapat direalisasikan...Apa yang 2010 saya tak dapat realisasikan..saya nak try dan buat yang terbaik untuk tahun 2011 pulak, Insya-Allah...

-Bermula dengan harapan sebagai hamba-Allah yang kerdil dan lemah: Saya harap saya dapat mendekatkan diri pada Pencipta lebih lagi..Harap dapat perbaiki amal ibadah dan jauhi perkara-perkara mungkar...Amin..Moga harapan utama ini dapat dilakukan lebih dari semalam atau sebelum-belumnya...

-Harapan sebagai anak: Tak lain tak bukan..saya nak jadi anak yang taat...yup, saya memang kadang-kadang degil sikit orangnya..
Nak wat camne, keras hati sikitt kadang-kadang.Maka saya rasa sebaiknya saya jadikan ingatan PENGORBANAN mereka sebagai satu detik utama untuk saya lebih taat pada mereka...aminn..

-Harapan ketiga sebagai pelajar: Yup..ketika saya menaip ni, saya masih tidak tahu result exam saya gara-gara saya mengalami masalah dengan pihak bendahari,...saya pun tak pasti kenapa tiba-tiba saya ada hutang..maka menyebabkan result saya telah ditahan.Selalunya pihak bendahari akan membuat potongan PTPTN secara auto, tapi kali ni agak kelewatan. Saya fikir hanya saya je yang mengalami masalah ni, rupanya ramai lagi yang kena..so...bila buka uni nanti saya akan selesaikan masalah ni. So lepas settle masalah ni..saya harap result saya baiklah... Kalau tak pun, saya akan cuba perbaiki..Azamnya..saya akan hasilkan waktu yang lebih berkualiti...
Yup...next sem adalah short-sem..so banyak benda kena selesaikan..maka saya tak boleh suka-suka nak buang masa.


Wow...sedarkah kita 12bulan yang kita lalui sebelum ini ibarat angin yang berlalu pergi..mudah datang, mudah pergi, datang dan pergi tanpa di undang, tak nampak tapi mampu merasainya...itulah MASA...maka saya kena jaga masa dan peluang yang ada untuk membentuk hari-hari yang lebih bermakna...


2011 bakal dipenuhi dengan kelas-kelas...tak kira siang ataupun malam...Memang semua pelajar UMT rasanya dah dimaklumkaan bahawa ada jadual waktu malam..Termasukklah saya...


Yer..saya nak masuk semester 4 dah...Dengan 6 subjek kena berdepan tahun ni.(wah..rasa macam belum-belum bersedia pulak)...bukan mudah tu..tapi tak mustahil...Walaupun saya tau mesti ada aktiviti-aktiviti luar yang juga saya pastinya tak mahu lepaskan;..sebab saya suka aktiviti luar...( bukan pegi clubbing ke  dangdut yer..)


Huhu...Alhamdullilah..dah masuk 1/1/2011...So...mari kita angkat puji syukur pada Allah SWT kerana dengan rahmatnya kita masih diberi peluang untuk menikmati kurniaan-Nya yang sementara untuk masa hadapan....

(alamak..bajet plakzz..Ini namanya...gambar pandang masa DEPAN....)
dan saya selaku penulis blog ini..akan teruskan perjuangan hidup saya dan juga blog saya ini..dengan berkongsi cerita dan kisah ( apa jua kisah la...walaupun korang tak amik kisah pun) huhu...
Okeyzzz...bereh2 belako....

0 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..