Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Isnin, 3 Januari 2011

Alhamdullilah...penantian dah berakhir..

Luahan rasa hari ni....hmm..saya pun tak tahulah...apa perasaan saya sekarang ni..cumanya...saya dah setelkan masalah hutang...result pun dah keluar...waaa....

Sememangnya banyak sangat saya study last minute...aktiviti-aktiviti yang saya buat kat universiti bukanlah alasan...
Susah rasanya nak terima kalau tak dekan..tapi saya sedar itu bukan tujuan sebenar belajar...saya cuma harap ini bukan pematah semangat...(DAPAT TIMBALAN DEKAN PUN OKEEYYY)

Hidup kena teruskan.Yup..debaran sem ni makin menjelma...walaupun saya ada debaran sem ni dengan subjek daripada Dr.Siti Aishah yang sangat strict....yang sangat telus dalam tiap-tiap ujian atau apa jua tugasan..Tapi saya tahu 'strict' lecturer saya tu kerana kasih sayangnya pada pelajar-pelajarnya....

Cuma kadang-kadang rasa TENSION tetap terasa dalam hati..Bila nak pergi lab tuk start amali, rasa stress sikit..dahla kena hantar report terus lepas amali...Memang agak mencabar...tapi kalau boleh nak buat elok-eloklah setiap amali..malah bagi setiap tugasan yang diberi...

Bagi saya, sem ni kena lebih amik berat hal 'carry mark'(markah-markah kumpul sebelum final).... walaupun apa jua yang berlaku 'NO STRESS-STRESS..be HAPPY and learn SOMETHING'.....

Alhamdullilah...saya bersyukur dengan apa yang saya dapat untuk semester ketiga....pointer yang saya mahu lebih darpada tu..tapi tak apalah..memang tak dinafikan lebih baik dari sem sebelumnya..NAMUN....jiwa ni memberontak lagi...(haha...mengong jiwa ni...suke-suke nak memberontak)
soo saya rasa 'TAK APA...BOLEH USAHA LAGI'.....

Tak mahu stress-stress.....yang penting saya berusaha...(tapi saya suka banding-banding dengan orang lain..macam mana?) hehe...pendek kata saya suka PERSAINGAN....PERSAINGAN ada pro dan cons nya....tapi banyak pro ke cons? ke popcorns????
tapi perbaiki tuk lebih baik...kalau kita tak abes- abes berlumba untuk orang lain...kita try tanya mana value kita sendiri untuk diri kita sendiri? Adakah kita nak dapat title untuk tunjuk-tunjuk pada orang semata-mata?

Apa yang utama...saya nak berserah pada yang MAHA ESA...segala ku serahkan pada-Mu, Ya Allah....
Sememangnya saya berserah pada yang berkuasa...Allah SWT....

Anyway...always smilee....^_^


Dengan senyum,kemanapun kita pergi,bersinarlah di sana cahata kegembiraan.Tidak ada urusan yang berat dalam dunia ini.Semuanya dapat diatasi.

0 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..