Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Rabu, 22 Disember 2010

Berjinak dengan blog ; menjinakkan aku dengan nufnang; HUKUMNYA?

Assalammualaikum dan salam ukhuwah...
Wahh...semakin rajin saya mengupdate blog ni..Nak tau sebab apa jadi rajin ni? Sebabnya...saya sekarangkan bercuti..maka saya rasa terpanggil untuk mengupdate blog ini sokmo..=)

Saya juga makin kenal beberapa blogger hebat yang mungkin saya baru kenal mereka, tapi kira bertuah jugaklah kan daripada tak kenal langsung kan.?? an..an?hehe..

So..pertama sekali bila dah terjebak dengan blogging ni..maka ramai pula antara kawan-kawan belog kita ini mengunakan Nufnang...

Pada mulanya saya memang blur abesla..just try amik je kebenda ntah mulanya pikir..tapi lepas tu..rasa sangat teruja untuk lebih tau..Research demi research dilakukan..sekarang pun masih mencari mana-mana insan yang sudi menerangkan atau meluangkan masa berkongsi cerita mereka....Yang kebanyakkan saya jumpa dalam blogger-blogger sekarang, rata-rata semuanya dapat Buffet Earning dengan hebatnya...(so envy..ency...ya..really)

huhu..mulanya just nak tiru beloger2 yang dah ada lambang NUFnang tu kan..then bila dah ada,nak tau pulak apa faedahnya..baru pakai dalam bulan September tahun 2010..(tahun ni..)..so saya try la cuba-cuba kot-kot leh jadi side income ke...kan best..

Hmm..bercerita hal duit ni..bukan kita boleh senang-senang je TELAN kalau nama je DUIT...kita kena tengok jugak sumber HALAL ke..HARAM ke...sebab kita tak nak kan anggota badan kita nanti jadi BAHAN BAKAR tuk api neraka kelak kan..so..saya pun sendiri wat reserch ..

Then,,terjumpa blog ini..namanya Green Syndicate maka saya pun menerjah erti-erti hukum iklan nufnang ni..tak salah pun kalau kita dapat duit tu dengan ikhlas bukan dengan pendekatan FRAUD...klik kat iklan dengan cara 'pujuk' aatau 'suruh' orang lain klik kan...itu yang jadi HARAM tu..fuh..tak mo la dapat wet HARAM kan...(leh rujuk pada Ustaz Ismail dan Ustaz Amin)

Bagi saya penggunaan nufnang ni ada baiknya...Orang kata menyelam sambil menikmati keindahan alam..( tak sampai hati nak minum air..takut kembung air lak nanti) hehe...then rasa nufnang leh jadi semangat gak orang tuk menulis..Memanglah kan..sapa tak mau blog mereka dibaca oleh ribu-riban orang..mestila best kan? saya pun tanam azam yang sama juga...=) 

Sekarang masih berharap dapat somting special daripada Nufnang walaupun saya punya blog bukan special mana pun macam Hanis Zalikha ke...Irine ke...(memang mereka perghhh CANTIK siott...ditambah dengan kehidupan yang saya dapat rasakan SENANG) seronok ek....?
hehe...tapi tak apalah...rezeki manusia berbeza-beza...kelebihan dan kelemahan setiap manusa juga berbeza-beza..=) dan saya tetap rasa rendah diri....aduhaii..

Tapi..apa yang penting bagi saya bila kita menulis biarlah betul-betul dari hati kita sendiri...bukan kerana orang..biar mata hati kita yang berbicara..( walawehh..hehe)

Ok...jumpa lagi saya di entri yang akan datang OK? love you all..c yaaa...=)

1 Komen-komen:

Tanpa Nama berkata...[Reply to comment]

salam..

singgah sambil follow ur blog..

**99

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..