Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Sabtu, 18 Disember 2010

Rakan Integriti Mahasiswa...???? Yer..saya join..hehe

Huhu...ada 12 sampai 113hb saya and 6 orang geng UMT ke Institut Integriti Malaysia kat Jalan Duta ..Hm..alhamdullilah...walaupun pada awalnya rasa TERPAKSA...tapi bile tengok semangat kekawan yang bersungguh2 nak datang dari jauh tuk ke Jalan Duta....maka...saya pun jadi cemangat...yey...Maka terus berubah menjadi RELA...^_^..Ok...


Patutnya terus update...tapi kerana kemalasan dan mood yang kehilangan arah panduan...maka saya pun tak terajin tuk upload...
Nak tau apa yang wat saya rajin ni...???

Saya pinjam dari ayat dari sorang blogger hebat ni..Hanis Zalikha...
'KITA KALAU NAK MENULIS, TULISLAH DARI HATI...'....

Memang sebelum-sebelum ni pun saya try tuk menulis daripada hati..kerana hanya pada belog ini la saya dapat luahkan apa yang saya rasa tiap-tiap hari..( CEH...MACAM BANYAK SANGAT AKTIVITI DI WAKTU CUTI NI...)

Saya cuma nak gunakan medium Blog ni sebagai wadah aje...wadah tuk menyampaikan & perkongsian dengan kekawan yang lain...
Yup...ada orang kata : Ala...bahan ilmiah aku pun tak abes baca, tak ada masa ar aku nak baca blog kedai kopi kau niii!! ...
Aiseimenn....
Ada ek orang macam ni?
Damn...!!!
Kalo ada baik tak perlu berada dalam blog saya ni sekarang yer...saya pun tak pinta orang yang MATA NERDy penuh dengki dalam blog ni...

Bagi saya..kalau tak nak baca blog saya atau mana-mana blog tu bkn masalah kami atau saya sekalipun..
Ni hak kami tuk bersuara...saya yg type...saya yang punya pemikiran..( WALAUPUN PENUH DENGAN KESERABUTAN)

Tapi saya tak kisah...saya nak tulis je..walaupun saya tau saya BUKAN la penulis HEBAT macam Hanis Zalikha...( envy..envy..envy gler dengan dia...)

Pendek kata..saya cuma nak JADI DIRI SAYA SENDIRI...Just be myself....
Sharing is CARING kan..( wah..sejak bila suka bersharing ni Zulaiqha Zulkifli?) hehe...
Sejak mengenali blogger2 hebat kat luar sana...(ENVY..ENVY..ENVY .lagi..)
Tengok seronok aje mereka bercerita..luahkan apa yang mereka rasa...seronok...=)

Urmmm...saya nak menulis belog...yey...!! Jangan pelik dengan ayat saya kalau kadang-kadang nerd tahap gaban...atau kadang-kadang serabut tahap dewa...saya just nak menulis aje..

Urmm...okep..
Aritu pegi Jalan Duta...bukan untuk beli tiket..tapi ada Khusus Kejurulatihan bla..bla..bla kat sana...
Mulanya rasa boring...maklumlah BERCAKAP tentang benda kita dah tau..INTEGRITI...Nilai-nilai murni....yo...yo...saya tak perasan BAIK yer..tapi OK LA...nak wat jahat tu takut NAUZUBILLAH...(kalo jalan tak pakai handsock tu dah paling RASA TAK SELESA dah..(bukan sebab takut sunburn OK)..hehe.

Then..bila pergi TOT tu..saya rasa..WOW..great...i found somthing NEW....NEW FREns??? Opkoz...huhu..
tapi lain hal nya..jumpa orang yang lebih pengetahuan ABOUT PEOPLE.....
Great...!! Integrity is very important for us....


Yess.... pikir jap...Kalo kita ada kaya..kalo kita INTELIGENCE...but without INTEGRITY..HOW? sure kita mudah2 je SCREW UP semua benda yang kita cipta TUK BERJAYA...betol tak? hmm..maka saya boleh katakan...Prinsip diri tu penting sesangat..paham dop? hehe...mesti paham..cuma kadang-kdang saya pun lupa...so sad...=(

Hmm...Tak ada aktiviti luar biasa kat sana..berkenal-kenal dengan mereka2 daripada pelbagai IPTA dan ada bakal-bakal cikgu...tak ke bagus tu kan..?
hehe..
MAKAN? adeh..jangan cakap la..sedap menjilat cari..yer..saya memang suka makan...sapa dapat menafikannya kan..
sampai ada my lovely buddy said : Iqa...makan macam lelaki larrr....
Saya senyum jela...(saya memang suka MELANTAkkkkk!! saya suka MAKAN) tu fakta yang tak boleh lari lagi..yesss!!!

Ok....jap..nak cari k gambar2 kat sane..
k...





Wahaha...geng GURlz UMT..hehe...

Ooo yeayy...mereka adalah geng UMT..huhu..=)

Haha...empat gadis pingitan di IIM

Hehe...pilih la yg secocok..hehe

Huhu..jgn rasuah2...kami ada tempat mencegahnya...huhu

Yey...khusus..khusus jugak..tapi jalan2 time petang-petang tak dapat dielakkan..geng..jom jln
ada gaya tak cam lecturer...:)

Sijil....perghh..bergaya x? (perasan jep) hehe


Nampak tak muke saya? (sambil mengenyit2kan mata)...

Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.”


2 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..