Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Rabu, 29 Disember 2010

Satu subjek : Result keluar..Seriusly I'M NOT HAPPY.


Nampak ke bende halus kat atas ni??? Try tekan tuk pertumbesaran gmbr yer...hmmm..ni result saya..baru tengok dalam 3 jam yang lalu..sedih la pulak..

Tajuk subjek ni BiologyOceanagraphy ...yup...antara subjek yang bukanlah kegemaran saya..
Tapi saya  anggap ni tanggungjawab saya untuk belajar..markah dapat 78 keseluruhan...so dapat la -A...(ni 1st time saya jadi insan  terbuka untuk bercerita berkisar markah-markah, blog mengajar erti keterbukaan..cewahh..)

Result untuk subjek ni keluar awal sebab itu yang memang tradisi pensyarah saya tuk subjek nii...keluarkan markah awal seblum markah secara rasmi di keluarkan....
saya tunjuk kat sini bukanlah tuk membangga diri. tak langsung..=(

Tapi saya sebenarnya ralat..yup..lagi 2 markah saya boleh dapat A (4.00) tuk subjek ni..
senior saya kata, subjek ni baca je..pahamkan..dapat la result hebat...
Saya akui..saya bukanlah kaki menghafal...saya benci menghafal-hafal ni..tapi nak study kena lah hafalkan..saya hafal jugak..time Exam kali ni saya rasa saya dah try sehabis baik.
Dahlah ni subjek pertama tuk exam starting hari tu.., bertambah semangatlah saya study kan...tapi memang sejujurnya harapan memang ada..tapi tak sangka lagi sikit dah boleh A...

Saya anggap ni mungkin bukan rezeki saya..saya redha..saya akui saya sedih...saya terkilan..saya ralat...Saya kata dalam hati..'Kalaulah subjek awal-awal yang saya dah bagi full komitmen tapi masih tak dapat score, macamana pulak dengan subjek lain?? '

Saya rasa : PUTUS ASA?? 
Lebih kurangla...sebab tu saya post somting kat FB yang bunyiknya mcam saya ni tak bersyukur gayanya.haha..sedangkan bukan tu maksud saya pun..dah A tapi nak A yang up lg?Isy....bukan camtu... sebab saya tengok result memula, saya bersyukur dah tp bila try bandingkan..KENAPA orang lain BOLE? Kenapa tidak aku?? Time tu mula rasa tak puas hati... Then saya dapat byk nasihat dan komen yang membina dari rakan-rakan FB saya..Thanks korang...saya hargai sangat-sangat....

Bila kita rasa kita down..actually saya sendiri lupa bahawa ada orang yang  masih tak bernasib baik...so saya kene syukuri apa yang saya ada setakat ini..Memang ada yang sedang happy bila dapat result HEBAT, seronok...tapi saya sedar...semua itu bukanlah satu detik KEJAYAAN yang KEKAL kalau kita sendiri tak berusaha untuk perbaiki diri dan tingkatkan usaha kita kan...

Redha adalah jalan terbaik..tapi bukan sekadar 'biar jelah;'....tapi kita cuba wat yang terbaik untuk jadi terbaik dengan perbaiki apa yg kureng..ape yg comot ke,....itu functionnya..maka saya harap saya MAMPU untuk jadi KUAT..amin..saya selalu kata..kalau saya berdepan masalah..saya cepat-cepat bernafas...sedut udara..then dalam hati akan kata 'FUhh..nasib baik...Hidup lagi aku ni..'..
So selagi mana ada nyawa lagi di kandung badan..maka saya berharap saya mampu untuk berusaha menyelesaikan masalah yang TERCIPTA atau DICIPTAKAN tu...


So saya tetap mem'positifkan' smula diri saya yang dah terpaku, terpukau..tersedih dengan result itu..cuma sekarang saya bukanlah putus asa, cuma result yang bakal keluar 30hb Disember ini saya akan terima seadanya....Yer...saya leh kata, cukup sekadar saya mengharap dapat 3.00 ke atas pun tak apalah...Walaupun saya takkan berhenti dan takkan putus-putus berdoa semoga anugerah dekan jadi realiti untuk exam ni.... Itu azam saya tahun 2010...tapi saya sendiri tak tau...Mampukah? Berjayakah?

Saya sendiri tak boleh menjawap semuanya persoalan tu sekarang....Ya Allah..berdebar rasanya..debaran makin terasa...bukan hanya debaran bola sepak..tapi juga debaran menghadapi hari mendatang..Moga ada sinar HAPpY2 esok..apatah lagi tuk ESOK PUNYE esok....

tapi saya akan try perbaiki apa yang kurang..insya-Allah..PERJUANGAN BELUM SELESAI.....

3 Komen-komen:

Unknown berkata...[Reply to comment]

aiseh..da kuar ke??cuak gile nak g tgk

Zulaiqha Zulkifli berkata...[Reply to comment]

@bukan photographer satu sbjek tuk subjek OB jela...yg rasmi tuk semua subjek lom kuar ag...

Unknown berkata...[Reply to comment]

aiseh..bikin cuak je..btw, congrat sbb dpt A..ok la 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..