Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Khamis, 23 September 2010

Sakit hati nangis atas basikal

Agak-agak macam ni kot muka saya time sedih..waaaaaa...=(
Ni  saya tak tahu la nak describe cerita jenis pe…tapi …apa yang leh saya tau…sedih la gak..buat diri saya…perghh..mesti semua terus nak off page ni kan..jap..jap..sabar..ni  just nak kongsi..tuk pengajaran buat semua jugak…pada yang  ada perasaan…pada yang ada kawan2…ada suka duka terluka pahit maung dan yang sekutunya kan..maka..saya pun nak bercerita sikit..

Sekarang jam menunjukkan pukul 8.30malam..esok ada test…esok jugak ada tunjuk slide kat doctor siti tentang kerja lapangan…waaa..tapi tak siap lagi..sempat lagi luah2 perasaan..

Iyala….macam mana nak focus buat kerja kalau kepala serabut dengan masalah dengan manusia kan..bukan dengan kekasih intan payung ke yer..hehe..tapi dengan kawan….

Saya just nak kongsi…harap orang tu tak baca la blog saya..kalo baca pun takkan saya nak marah…dan dia pun tak ada sebab nak marah saya pulak…sebab ni luahan hati saya..maka saya tak boleh menipu hati saya sendiri….Betul tak? Asalkan saya tak mengaibkan dia dah mencukupi..

Saya ni jenis menjaga kawan…senang baca gerak-geri malah percakapa(bukan psikik yer..tapi suka analisis gerak geri org),saya boleh terima kritikan walaupun paahit…(sebab kita tahu yang orang tu kritik kite utk kebaikan kita supaya kita berubah),tapi kalo part PERLI MEMERLI ni memang tak boleh terima sebab sangat menyakitkan hati..sebab tau hati orang yang memerli ni mcam nak menyakitkan hati kita..kalo perli atas sebab rasional xpe la jugak..tapi ni tak…kita elok2 niat nak membantu…bila silap sikit…perli2 plak macam kita tak ada telinga,,,macam kita buta tuli…macam kita orang BODO tak ada perasaan…( saya memang jarang guna word BODO ni sebab tak suka)....

Mungkin dia rasa dia lebih tahu..die rasa dia lebih makan garam( tak takut darah tinggi agaknya)..hehe…dia rasa dia serba serbi sempurna..maka orang macam saya yang hanya umo setahun jagung,yang hanya bermata sepet berhidung pesek ni mana dia nak pandang..tauuu dah..tak payah cakap…tapi hormatla sikit beb…saya nak je cakap..’saya Melayu…awk Melayu tapi mana ADAB KEMELAYUAN awk  yer?’ Hmm…xpe..xpe…mungkin dia fikir…dengan perlian dia..saya tak sedar kot…perghh..bukan nak cakap besar..tapi sekilas tengok muka..siap dengan suara..dengan mulut dia saya tengok,tilik baik punyaa..wa dah tau la beb…huhu…..

Huhu…xpe..xpe…sabarkan hati..sekarang saya dah sedar…kadang-kadang kawan yang kita anggap kawan boleh jadi lawan dalam diri kita…Saya ni pulak punya la senget…pegi macam tu je….Sambil naik basikal,bukak la lagu Maher Zain,,Open Your Eyes(BUKAN pakai radio macam kat dlm kereta yer,,tapi lagu kat henpon je)…haha yang jadi..tak ter’OPEN eyes saya dek air mata penuh kat mata..nasib tak langgar biawak depan mata..kalo tak lagi naya…

Time tu memang EMO..sekarang bler pikir balik..comel pulak aku ni time nangis2 sambil bawak basikal..mcam cite Hindustan lak..(nangis2 bila tengok HERO mati kejong..sian HERO)..haha…xpela….saya sekarang dah kering air mata..nangis tadi sebab sedih tambah tak puas hati… …nak tambahkan?plesss..janganlaaa…. maluuu  kat org tepi jalan..mesti org ingat anak kucing saya mati kne pijak gajah…

Last effect dari menangis..suara hilang…mana pergi? Ntahla….risau sangat2 ni..(tula nangis lagi,sapa suruh,,padan muka…).ada presentation lak nanti..kalo xada suara kang,nak pakai suara sape lak?takkan nak pinjam suara Detektif CONAN pulak?hmm…tp itulah..bila nikmat ALLAH ni..bila2 dia boleh tarik macam tu…MAsya-Allah.kembalilah wahai suara…kembalilahh...Ampunkan aku ya ALLAH…aku syukuri nikmat ALLAH yang sedia ada.ALLhamdullilah…

Oklah..akhir sekali majulah saya tanpa kawan…eh..eh..bukan..majulah kita dengan TAKWA fisabillilah….salam sayang dari saya….=)
Nak senyum balik laa...tak mo sdey2 dah....=)

1 Komen-komen:

Detective 'Alimin (Al-Mujahidin) berkata...[Reply to comment]

biasalah iqa.. insan mana yg tidak ditimpa mehnah.. bersabar, senyum, ikhlas akan cubaan yg menimpa diri, kunci utama utk mengelakkan hamba itu terlepas pergantungan, pengharapan kdp-Nya.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..