Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Isnin, 20 September 2010

Riak,saya tak suka orang riak....

Wahaha…
Yeeee…saya sudah di UMT…
Kenapa? Tak percaya?
Haha…
Apa nak cerita ya pasal kehidupan ku di sini…
Hari pertama yang memenatkan…
Boleh ke jadi topic? Mcm tak menarik je tuk diceritakan…
Hmmm…Jadi..maka…dengan ini saya sekadar cerita apa yang saya rasa…
Maklumla…kata dari jiwa dan sanubarikan….sooo..tak kisahkan cerita pasal apa-apa pun kan?
Hehe…

Bermula ke kelas jam 8 pagi….hati teruja ja masa kelas…
Teruja? Geli je dengar…
Hakikatnya teruja bukan tuk ke kelas…tapi kerana kuih raya kwan2..haha

Hmm…hari ni nak bercerita tentang gelagat kwn2 ku..
Sememangnya kalo cerita tak abes….jadi cerita ku lebih pada kumpulan WANTED ku…wanted ku kumpul sempi yang best..walau kami ni tak pelajar excellent..tp kerjesama tuh..perghh..no.1..hehe

Kini saya kene berdepan dengan macam-macam terkenan…terkenan??haha..bukan terkenan..tapi TEKANAN…waaa…camne tak tertekan macam-macam keje dalam kepala yang belum selesai…alamak…macam mana?
Hmm..Khamis ni dah kene slesaikan slide yang yang sangat2 penting tuk di present  oleh saya iaitu 2 Oktober…aduhhh..sedih rasanya….

Hmm….jangan kata tu je..malah 23 hb ni ada test...hmm.Ocean Bio test nama diberi..saya pun tak study lagi ni,..
baru je pinjam buku kat library untuk selesaikan assignment..buat report..curi masa untuk baca...
time ni tetibe terpikir...orang kata nescafe tak elok..tapi untuk siapkan assigment tanpa kes meniru adalah sangat baik untuk saya BERTAHAN di malam hari..huhu..bersedialah..
tapi saya janji tak minum nescafe di wktu exam ok..=)

hmmm...walaupun saya sibuk..blog tetap tak dilupakan...kwan2 di FB tetap terpahat diingatan,,family tercinta tetap menjadi sebutan jiwa..wahh..hehe..gitula betapa saya mengingati orang sekeliling saya...

Cuma kadang-kadang hati ni tak lari dari rasa tak puas hati jugak..bukan apa..ada jugak kadang-kadang insan yang kita anggap kawan boleh BERUBAH macam tu je...Belagak semacam macam dia hebat sangat...
Aduh..pelik sangat..kenapa perlu riak...ingatlah  hidup ni sementara..dan kita semua akan pulang pada tempat yang sama..Jangan kita fikir orang lain semua buruk,jangan kita pandang rendah pada orang lain ..apatah lagi mengatakan mereka JAHIL sedAngkan diri baru tambah ilmu didada skit tapi dah tunjuk lagak macam 'terlalu MAHA hebat'...isy2...nauzubillah..sakit hati..tapi kena saabar kan hati..anggap ni macam iklan2 kecil je..hehe..tol x??

hehe..apa ni zulaiqa...touching-tounching pulak..dah2...teruskan kehidupan..kalo ada nak kata kita ni teruk ke..nak kata kita ni apa ke..kita terima je k..anggap je tu sebagai obat tuk baiki apa yang ptut dalam diri ni..walaupun cara orang yg pandang rendah atau tunjuk lagak tu menjelek kan mata yang memandang...dan mata yang mendengar...


Ok....demikianlah luahan rasa pada arini..jumpa lagi...
salammm.....

Doakan yer...exam saya...present saya semua ok k...tq...=)

0 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..