Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Selasa, 7 Julai 2009

sesuatu..

Assalammualaikum.. Salam wawasan buat kalian.. Hari ini dah nak dekat dah hari yang dinantikan iaitu hari keputusan e-rayuan Ada je kawan-kawan ku yang lain bercerita tentang kisah mereka di hari pertama mereka berada dalam kuliah..Rata-rata mengatakan mereka dah ada kerja yang diberikan sebagai assignment..huhu..cepat juga tuh.. Tapi yang pastinya kehidupan di universiti tidak sepadat semasa di matrikulasi..itu pendapat rakan ku,..katanya ada lebih banyak masa yang terluang.. Hmm..aku pula teringat pula cita-cita asalku dalam bidang penyiaran yang menjadi angan-angan ku sebelum ini..Sebelum ini, aku ada menerima interview dalam bidang komunikasi media di UITM,tetapi ketika itu aku meletakkan kos itu sebagai kos yang kedua. Aku masih ingat ketika aku di'interview' itu aku agak terkantoi dengan soalan 'kenapa awak meletakkan kos ini sebagai kos kedua?' tanya pensyarah tersebut.dan aku pun...isy..isy.. apalah nak jawap ni... Dulu ketika pemohonan fasa 1,aku tidak pikir apa-apa untuk meletakkan mana yang utama sebagai pilihan pertama..kesilapan aku yang aku kesali... Pengajarannya,kalau minat sesuatu tu, 100% la minat dan jadikan ia sebagai tempat utama...dan bukan menduakannya.. Sejujurnya dalam hatiku aku sememangnya nak sangat kos tu (walaupun asalnya aku adalah budak sains hayat),tetapi memandangkan pihak uitm mungkin lebih mengutamakan orang yang memohon pilihan pertama..maka aku pun redha jelah..mungkin ada hikmah aku tidak ambil mascom...tiada rezeki aku... Kini,aku adalah aku..masih menunggu dan bersabar menanti keputusan yang kedua..

Aku mohon sangat kehadrat ILLAHI semoga aku dapat ke IPTA... amin....................

'Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.'

2 Komen-komen:

Tanpa Nama berkata...[Reply to comment]

salam..
baru akim tau..byk andaIAN yg akim wat ape hal kna nya ngan qa nie..n andaian akim btul..
well qa..its sad to hear that ur application to u
is unapprove..
qa jgn sedih..klau kita smpan kesedihan tue,dia akn membuak2..its better for us to share it with people that we believe in..
akim pn dulu malu n segan nk share ngan org..but is true after we share it,it feel better than before..qa,u have many people that care and believe in u..when this occasion come by,u should not let them go away from ur life..u still have them to talk to and share with them..
well,i pray and ur hope of going to univercity is achieve..insyallah..u will get it qa..always pray day and nite..pray as much as u can..solat hajat..insyaallah..u will get it...
try to check out on uitm ..i heard that they want to take new student for september intake..try to chck it out kay..
dun b sad 24 7..insyaallah,u will get it

Norzulaiqha Binti Zulkifli berkata...[Reply to comment]

salam akim..
bukan niat qa nak jauhkan diri dari akim atau sesiapa pun..cuma qa perlukan masa dan ruang,,
dan blog ini tempat qa mencurah rasa hati qa sebenarnya,cuma tidak ramai peduli tentang blog ni..
Apa pun akim terima kasih kerana sudi memberikan sokongan akim kat qa..im really appreciate it...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..