Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Khamis, 18 November 2010

Raya Haji Tahun Ini Mengimbau Nostalgia Bersama Arwah

Huhuhu...
Nak cerita pasal semalam je...
Semalam lepas pegi masjid,
Bersalaman dengan semua..abah,mama,aunty...adik-adik...mak sedara....bermaaf-maafan la...


Then baru terus gi kubur nenek.....
Tu lah kali pertama saya menatap pusara nenda tercinta yang telah menemui Pencipta sebulan yang lalu...Hmm...saya mula membaca yasin,,,dan tengok-tengok air mata dah menitis sedikit demi sedikit...
Terbayang saat arwah masih hidup..Memang arwah sayang diri saya ni...maklumlah time kecik2 saya ada dijaga oleh arwah sendri...Tapi bila nenek 'pergi' saya tak berkemampuan untuk berada di sisi arwah pada saat-saat terakhir...kerana ketika arwah menghembuskan nafas terakhirnya,,,saya berada di kampus saya di Terengganu...
maka,saya tak sempat nak balik KL...apatah lagi nak mencium dahi arwah tuk kali terakhirnya..Doa dan ingatan sahaja yang mampu diiringi dari UMT....

Bersama dengan mamaku..."nenek sakit kaki la eqa,tak larat nak jalan",tula yang salu nenek cakap dengan eqa dulu
Ketika di pusara nenda, abah dan semua ahli keluarga saya pun ada sama..masing-masing turut bacakan Yasin utk arwah..Moga-moga arwah tenang di sana..

Lepas ke pusara, kami ziarah pulak kawan-kawan nenek..dan ketika itu tambah lagi sedih bila masing-masing mengimbau kenangan ketika arwah masih hidup...Kiranya raya tahun ni adalah imbauan nostalgia bersama nenek....Sedih terasa dihati...
Inilah wajah ibu yang juga nenek yang cukup banyak pengorbanan yang dilakukan ...semoga semua insan tetap mengenang jasa dan pengorbanan arwah..amin

Tapi saya tau..yang hidup tetap perlu teruskan hidup..manakala yang dah PERGI biarkan tuk mereka pergi dgn REDHA...yang penting kita sentiasa TITIPkan doa untuk mereka..Insya-Allah...

Balik rumah,terus saya kepenatan dan tidur.Bangun-bangun terus menghadap laptop tuk siapkan report...tapi kejap je,,,terus mengantuk pulak...dan ZZZZ...hehe...Adoi...
Ye la..yela...saya mengantuk..dah penat berjalan dari pagi sampai ke malam..mauuu tidooo...


0 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..