Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Rabu, 9 Mei 2012

Thesis Writing In Progress!! Argghh..CABARAN dan KESABARAN


Assalamualaikum dan salam 1thesis !

pernah tak jadi macam ini?? Pernah tak...? (angguk jela kawan!)


Dan sekarang saya??


Ahh... Ini bukan saya yer.. saya tak pakai 'pengecat kuku' atau freehair dikhalayak belog  saya ini ya. ini sekadar gambar hiasan semata-mata. Fokus cantik pada GELAS tu ok? :)



Yeahhhhh.....Mood Final Year Project. Bagi yang pelajar-pelajar Master atau phD pastinya akan kata "'Hok'aloh, baru FYP dah kecoh satu DUNIA"..(mana ada satu dunia pun)..Just luahan rasa semata-mata. Memanglah hanya FYP tapi untuk tahap saya sekarang ini, itulah yang paling mencabar buat saya setakat ini. Nak buat macam mana kan.. =)

maka....memang boleh rabun biji mata ini. (*bersedia tukar spek mata baruwww*) 




Sekarang ini saya dah bersedia untuk mengurangkan FACE-BOOKING dan belogging untuk BULAN ini dan BULAN depan. KERANA saya semakin terdesak untuk menyiapkan THESIS FYP saya(*yg masih tak siap-siap lagi kerana MOOD terdesak baru nak SAMPAI..*Aishhh). Apa yang saya mampu lakukan adalah BERUSAHA, BERTANYA SEDAYA BANYAK YANG BOLEH(*mungkin akan ada yang akan lari kerana mungkin tak tahan desakan pertanyaan saya*),BERSEDIA hadapi STRESS,d YAKIN BOLEH, dan juga BERDOA. Harap kawan-kawan boleh membantu saya yer... (*atleast bagi semangat & kata-kata positif pun dah memadai*) huhu...



Oh yess.. ini dia..makin parah kepala ku menyingkap segala researchs yang perlu dipertambahkan.


Yup, tak dinafikan...Bukan saya sorang jer yg kene setelkan, tapi rakan-rakan yang lain juga(*yang final year expeciallynya, yg master PHD pun GOODLUCKk*), Saya doakan yang terbaik juga tuk mrk. Tiada iri tiada rasa cmburu (*baik hati saya ni* huhu~~). Tak adalah sampai nak buat sorok-sorok dalam selimut ke atau tak bagitahu siapa-siapa yang tengah buat thesis takut oran lain buat lagi laju ke, tak adalah sampai macam tu kan. Lagi baik kalau kita sama-sama jadi pendorong untuk orang lain berjaya. Jangan kita suka tengok orang lain susah dan kita bersenang atas kesusahan orang lain. itu adalah 'zalim' sebenarnya. :) Nak berjaya sama-sama. baru sweet dan berkat. Tak mo dengki-dengki yer kita.. :)



Ya...kena mendorong diri sendiri. kalau tak dorong tak ada sape nak dorong kan... 
(Pendorong oh pendorong)


Sama-sama kita lalui hari-hari terakhir sebagai MAHASISWA dengan jayanya yer. All out hingga penghujungnya. Walaupun ada sesetengah pihak pandang saya sebagai MPP (bukan minah penyibuk pelajar yer~~ huhu..bukan) yang sibuk dan juga menjadi 'hot target' masa presentation atau apa jua presentation yg sy buat, tapi saya ambil ini sebagai CABARAN dan semangat utk saya hadapinya. Saya dah terbiasa menerima 'rejection', terbiasa menerima 'underestimation' dan terbiasa dikecewakan oleh mana-mana pihak termasuk perasaan sendiri (*layan perasaan itu merugikan*).. hehe.. Minta maaf sebelum terlambat. Mintak maaf kerana saya juga tidak sempurna mana orangnya (*touching pulak dah*)



Muka punyalah masam tanda stress (konon-konon sampai kena baca majalaah motivasi solusi..perghhh..)


Maka saya ingin memohon maaf, mengharap ihsan dari mana-mana pihak, jika nak contact terus melalui telefon atau ada masalah ke apa ke, terus hubungi saya yer. (takut tak terbuka FB). Doakan lah 40 hari yang saya lalui ini adalah tarikh yang beri makna dan kejayaan utk keluarga.



dah macam belog sudah.. hehe..mmg tulis belog pun nih. Cuma post di facebook saya tu. Namun pada yang baca disini. Thanks sebab ada yg baca (macam la ada,...haha) . Ok.. Take care everyone. C ya !! Semoga Allah permudahkan segala urusan kita semua. Saya doakan untuk anda semua. Salam sayang daripada saya... :)

Assalamualaikum.....dan salam 1THESIS sekali lagi.!

Ini gambar yang menunjukkan penulis sedang dan sangat fokus pada FYP beliau..  (yaa..sangat fokus...sangat yer..maaf..hukhukk~
^_^


1 Komen-komen:

A.A.A berkata...[Reply to comment]

thanks ika....(ikhals punyer komen ni..hahhaha)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..