Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Sabtu, 21 September 2013

Misteri Dunia Kita

Dunia banyak misterinya,
Tapi bergantung pada penghuninya..
Siapa lagi kalau bukan kita.

Ya, bukan misteri nusantara ke apa..
Ni kisah benar dunia,
Yang tersorok tak nampak semua ada,

Kadang kita saje buat buta
Konon kata "tak apa, redah saja"
Dengan harapan sementara ada masa
Buat apa segala
Tak kira mungkar pada sang Pencipta
Berharap masa taubat bakal tiba
Untuk balik pada Dia
Itupun kalau ada masa...

Sama ada nak berusaha atau ala kadar sahaja.
Last-last redho beriya..
Tak boleh letak atas nama 'nasib' semata-mata
Atau blame kepada 'tiada rezeki nak kata apa'
Sebab semua yang terjadi bukan salah siapa-siapa,
Semua terjadi tetap salah kita.

Itu saja dari saya
Insan hina penuh nestapa
Bukan nak tunjuk bagus ke apa
Sekadar ingatan bersama...
-Zulaiqha Zulkifli-

1 Komen-komen:

Syahmi Hassan berkata...[Reply to comment]

Assalamualaikum. Saya sbnye ade bnyk jgk pertanyaan tentang bekas tempat praktikal akak dulu. Jadi, boleh saya dpt kn fb,twitter atau apa yg mudah utk saya tanya soalan? Nie email saya ami_kahsut@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..