Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Selasa, 17 September 2013

Kau dan Aku tiada beza

Kepingin jadi orang lain itu perkara biasa
Sebab lumrah kita tak syukuri apa yang ada
Tapi indah kalau kita belajar kenali siapa kita..
Tak susah pun sebenarnya,,
Terutama bila hanya kata-kata.

Aku tak kata aku kenal diri aku.
Aku manusia
Aku hamba
Aku pelupa
Aku tak berdaya
Selalu jatuh tak kira masa
Selalu patah tak tentu hala...
Tapi aku tahu Allah itu ada..

Aku suka jadi macam2 rupa
Tapi semua tetap serupa manusia yang sama
Iaitu seorang aku yang alpa

Orang kata aku macam cina
Harapan sangatlah untuk aku ada darah jepun atau korea
Aku melayu biasa
Pakai selipar jepun boleh lar
Tak semak kepala
Cuma darah abah ada bugis-siam
Mama pulak minang sahaja

So...aku macam ini jer.
Selalu cari beza tapi suka tengok perkara yang sama antara kita

Kita sama jer..
Aku senyum
Kau senyum..
Kau Aku tiada beza..
Cuma beza atas nama,
Beza atas rupa, harta dan segala isi dunia
Hakikatnya tetap masuk 'lubang' yang sama
Untuk ke sana,,

So.....?
Kan aku dah kata
Kita tak ada beza.
Buka mata, buka jiwa
Usah kecoh pada yang beza
cantum kan titik perbezaan..
Buat satu garis persamaan

Okey der.
Relek relek jer.
Kita tetap member di dunia dan akhirat..

0 Komen-komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..