Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Isnin, 27 Jun 2011

Ada mata pandang, ada jiwa rasa, tetapi....

Nak tulis sesuatu..
Tetapi penuh keraguan..
Kenapa?

Mungkin kerana ada ketakutan dalam diri. Mungkin takut orang hentam. Takut orang mengata.
Benarkah?

Ntah.. Orang sekeliling mudah terasa.(Kadang-kadang diri sendiri pun mudah terasa...
Sensitif kerana dianugerahkan perasaan. Emosi bukan alat untuk main-main. Tikam, sepak, terajang, bunuh membunuh boleh berlaku kerana adanya EMOSI. (Memang dahsyat..)

Type lagi..teruskan type..kemudian padam. Pandang semula apa yang ditype.. Kemudian padam lagi..
Apa penghujung cerita? Aduh.. tersimpan dilubuk hati..
Aduh,selagi tersimpan dibenak..selagi itu rasa lalang menyemak dalam jiwa.

Biarlah.. bukan hal kita. Senyap-senyap sudah.. Eh.pulak? Boleh ke cakap macam tu?
Oh no. Ada mata pandang, ada jiwa rasa, tetapi...tak boleh bersuara...? Apa gunanya.

Ok. Tak apalah. Ada mata pandang, ada jiwa rasa...Tapi jiwa hanya mampu memandang sepi..

6 Komen-komen:

haslinda berkata...[Reply to comment]

apa yg patut diluahkankan, luahkan saja. :)

White Phoniex berkata...[Reply to comment]

Tulis dalam diari..hanya kamu dan Tuhan saja yg tahu...:) kdg2 berkongsi dgn org yg kamu percaya akan menenangkan perasaan kamu. u're not alone.:)

Norzulaiqha Binti Zulkifli berkata...[Reply to comment]

@haslinda but some time, have barrier... tak terkata....

Norzulaiqha Binti Zulkifli berkata...[Reply to comment]

@White PhoniexDiari.... Ada..sekarang dah jarang menulis. Nak bersuara dari segi pendapat ttg sesuatu perkara.Yg kita rasakan betul. tp tak terdaya..

Fee Hafeezah ketuk keyboard berkata...[Reply to comment]

slow2 kak, boleh je nak luah kat blog..hehe..nak simpan makan hati nanti kan? tak gitu ?

White Phoniex berkata...[Reply to comment]

memang sukar diluahkan bile melibatkan individu sekeliling kita...ada orang kata bezakan pendapat peribadi&pendapat rasmi. Ada juga yg tidak setuju dan berkata pendirian perlu dipertahankan dimana situasi pun, tegas dgn pendirian dipanggil dgn idealisme,tetapi tidak berpendirian adalah org yg hina. Awak, sebagai manusia kita diberi anugerah besar oleh Allah S.W.T. iaitu KEBEBASAN MEMILIH. Dalam diri awak ada jawapannya...jgnla menyesal pula dikemudian hari....have a nice day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..