Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Rabu, 26 Oktober 2011

Yey...dapat update blog....Cerita Ringkas 2 Bulan ini..

Dah masuk 2 bulan dah tak dapat update blog (type laju-laju sebab kejar waktu)

Memang lama rasanya nak mencoret cerita, suka dan duka (aceceh..bajet orang baca pulak) hehe....

Apa-apa pun, bila masa berputar punyalah laju..bagai ekpress yang tak leh kalahkah LRT apatah lagi F1..maka memang tak perasan dah masuk 2 bulan dah menjalani kehidupan sebagai student atau lebih tepat lagi sebagai final year student. Masuk tahun akhir sebenarnya sudah saya ni.

Cerita bermula dengan semangat baru masuk semester ke-5... Punyalah stress bila awal-awalnya sudah parah kena sengkang mata untuk dilayan (Minggu Jalinan Mesra) MJM....





Al-maklumlah, bila di rumah jadi kakak sulung, tapi bila di universiti jadi Majlis Pengawas Penyayang pulak (Majlis Perwakilan Pelajar )..hehe..makanya, datangnya adik- adik comel-comel ke kampus, kita as tuan rumah ni kenalah kami sambut dengan jumlah 2103 orang pelajar yang pastinya dah mengamit memori paling sewwweeettt yang mungkin tak dapat dilupakan. Dengan bilangan fasi yang baik-baik belaka memang buat hidup aku kat kampus ni rasa seronok dengan kenangan yang BESSSTTTT sangat..


 Syukur sangat...Pengalaman yang best.Dahla bila jalan-jalan nak pergi kelas ke, atau bawa basikal meronda alam di UMT, pasti ada adik-adik comel ini menegur dengan senyuman yang buat aku jadi gembira di UMT. Thanks adik-adik yang tak sombong...I love u all..=)





Lepas tu diteruskan pulak dengan Final Year Project (FYP) untuk membuatkan aku grad..kalau tak lulus, tak grad beb.Seterusnya bila dah nama pun pelajar, assignment jangan cakap la beb, belambak mcm ikan bilis (kenapa ikan bilis jadi perumpamaannya? ntahla...layankan jer)... Dengan test, presentation FYP yang paling mencabar. Takut beb, takut kena hentam lar sebenarnya..Hehe..Al-maklumla, time nervous, otak asyik bercakap negatif jer sedangkan bila dah buat sebenarnya taklah seteruk yang disangkakan. Alhamdullilah. Cumanya part proposal, dengan kesibukan yang menyibuk dalam diri ni, aku asyik slow motion sangat wat proposal FYP ni.. kena update lagi sebenarnya untuk menambah baikan.

Hasil experiment aku.........


 Maka...Pergi berscuba dengan kepayahan dan kepenatan tapi mengamit memori yg seronok jugak. tapi sedih seribu kali sedih bila tertinggal kamera kalis air dalam kereta supervisor. Makanya aku berscuba tanpa gambar bukti yang cantik atau tampan untuk tantapan umum..(Damn!!)

Kemudian, dah nak sikit lagi selesai, layan pulak Pesta konvo.

Bukan LAYAN sebenarnya, tapi kene BUAT Pesta Konvo. Yang bersyukur sangat sebab ada tenaga-tenaga MPP lain yang banyak membantu tuk menjayakannya. Dengan sekratariat lagi , Event Management Club lagi dan bantuan pihak pengurusan Hepa lagi, maka Pesta Konvo pun dapat dijayakan dengan baik walaupun pastinya ada kelemahan di mana-mana, namun 'kelemahan' tu boleh di' improve'kan tuk masa hadapan.well, tak ada yang perfect k...=)


Handphone kesayangan yang dicintai pulak dah bermasalah. Memory memanjang corrupted, makanya nak update blog pun tak ada mood sebabnya tak ada gambar yang mampu dijadikan sebagai bahan bukti. Aduhai...sedih disitu...Letih pun ada.

Dalam letih tak letih nih, ada yang best jugak.. Sebab dapat pergi SABAH pada 7,8, 10 Oktober 2011... tak gembira ke tu?

Hehe..sebenarnya pergi atas urusan kerja sebenarnya. bukanlah bersuka-ria atau bercanda-candu kat sana, sebaliknya ada mesyuarat MPP disana.Jadi pergi pun kiranya menyelam sambil minum air lah..hehe...
Pergi Muzium UMS kejap..hehe




Ini presiden aku yang poyo-poyo disitu..hehe



Meeting-meeting....




Haha..tapi sempat jer beli barang...jeng..jeng..jeng...


Pergi dalam 4 hari sahaja.. Tetapi pengalaman yang best dan tak boleh dilupakan. Dan pada 8 Oktober 2011.. Genaplah usia saya 21 tahun. Yeayyy..dah boleh mengundi..(haha..tetiba..)

Sebut tentang Birthday, ada 3 kali saya dapat makan kek sebenarnya.
Alhamdullilah sangat sebenarnya. Memula makan kek dengan family, masa balik dari sabah. Jumpa family kejap... Siap kenalkan lagi jejaka-jejaka MPP dengan abah dan mama... (hahaha...tetibe lagi..)

Kek pertama mama dan abah beli kan..

eleh sufi....jeling-jeling pulak ek...

Gembiraaaa...


kek Ketiga...


Kek kedua bila geng terbaik ku di UMT yang diketuai oleh Saudara Azuan..haha...Memang dorang ni terbaik sangat..Baik dan baik....jejaka-jejaka paling sempoi yang suka membantu aku ketika susah dan senang. Semester depan dorang dah tak ada kat UMT sebab Latihan Industri.. sangat sedih.Sure akan rindukan merekaaa... Dan kek yang ketiga ni kek besday orang lain yang buat sama- sama.. (sangat tak malu aku nih) hahaha..



Yeyy...Cerita pendek-pendek sudah.. Walaupun ada orang kata MPP TAK BUAT KERJA!!!! atau apa MPP buat??!!  tapi saya redha jer..Aduan-aduan student, MPP cakna sokmo sebenarnya ( Ayat mcm wakil rakyat..tapi ni serius nih).Bukan setakat CAKNA, tapi buat KERJA..Banyak aduan-aduan MPP setelkan...Kawan seperjuangan MPP saya yang lain dah banyak membantu sebenarnya, cuma tak ambil gambar atau record 24 jam kerja kami jer..(Kang jadi mcm rancangan realiti televisyen pulak kang..naya jer nanti..hehe)Nanti akan saya buat list secara ringkas...Sekarang ni pulak secara ringkas just nak meluahkan, Bukan nak menunjuk-nunjuk atau nak mengungkit-ngungkit.

Segala pengalaman hanyalah memori. Esok hari mendatang yang kena kita hadapi....So chill la guysss.. Jangan asyik carik salah orang jer k..Tengok diri kita, tenung dalam cermin dalam-dalam siapa kita di mata DIA k...

Renung-renungkan dan Selamat Beramal..

dan 


26/10/11 - Hari Deepavali. Makanya selamat beraya yer bagi yang beragama Hindu..Happy selalu...

3 Komen-komen:

cintailmu89 berkata...[Reply to comment]

hehe..ini betul nya balas dendam update blog nih..hehe

Qistina Sumaiya...(^_^) berkata...[Reply to comment]

hehehe,,,, pengorbanan seorg MPP... takpe kak... tak semua org faham kite....

Wan Matt berkata...[Reply to comment]

penat mjd MPP,, tp korang untung... kluarga MPP dsana ok n senang bkerjasama (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..