Luangkan sedikit masa bersama....

Luangkan sedikit masa bersama....

Isnin, 3 Ogos 2009

Ada apa dengan hari ini??

Assalamualaikum… Salam sukses kepada semua pembaca budiman yg di kasihi… Aku sudah lame memendam hasrat tuk masuk kelab AKASIA( KELAB ANGKATAN ANAK SENI)....Maklumlah,aku dah lama nak masuk kelab GEMERSIK...ah..jangan pulak salah paham dengan nama ‘GEMERSIK’ tu...bukan kelab untuk menyanyi atau kelab menari,tapi kelab yg menengahkan bakat ‘pengaracaan’,..cewah..kira aku nak jugak mem’bajet’kan diri dalam kelab yg aku sendiri tak tau macam mane ‘function’ sebenarnya..hehe..yg pasti aku nak ketengahkan bakat ku..wakaka..ada bakat kerrr..... Hehe... Tapi disebabkan ‘curiosity’ ku yg menjadi-jadi membuatkan aku nak SANGAT-SANGAT masuk...lalu bila semalam aku terjumpa Kak Shasha(comel2 n sweet2) yg merupakan pengerusi kelab Gemersik ditgh jalan maka aku mulakan lah dialogku... Aku: Assalamualaikum kak,akak ni pengerusi kelab gemersik kan?? Kak Sha: Ye,saya... Aku: Sy ni budak baru,tapi nak sangat masuk kelab gemersik tu..tapi ada ke lagi tempat2 kosong utk saya ni... Kak Sha: Ada lagi..Kami selalunya buat perjumpaan pada hari Khamis di depan blok B1. Aku: OOOoooo...macam tu,jadi bolehla saya datang dan msuk yer?( dengan muka bercahaya) kak sha: Boleh jer..mmg kami nak carik pelapis pun...So bg la no....nnti kalo ade pjumpaan,akak boleh msg.. Di situlah bermulanya babak aku dan Gemersik..hehe..moga2 kelab ni dapat memberikan ilmu2 tambahan buat diriku ini..hehe..cewah..ayat.. Pada hari ini,rezeki menyebelahi ku,Alhamdullilah...Apabila kak Shasha menghantar mesej bertanyakan tentang no.IC,no matrix,dan nama penuhku....Dia juga memberitahuku yg dia nak hantar aku ke gunung Tebu untuk Kem Kebudayaan.... Tanpa bayaran dan yg lebih membuatkan aku terharu bila dia menyatakan org yg dipilih ke Kem tu sangat limited..Aku macam tak percaya jer..Benarkah??hehe.. . Tapi yg buat aku agak gundah gulana bila akak shasha memberitahuku bahawa tarikhnya jatuh pada 6hb Ogos ini sampai 8 ogos ini..Aduh..exam Botany aku dahla jatuh pada 7hb ini..adus risau lah.. Hm...aku pun terus menulis nota pada Dr.Siti dan memberitahu tentang hal tu dengan harapan untuk membuat penundaan tarikh examku itu..Tapi,ntah macam mana,kak shasha bagitahu aku yg kem di pospone selepas cuti raya..hehe..agak lega jugak aku dengar.... Kehidupan ku pada hari agak mengembirakan juga... Pada hari ini,aku ada subjek Pengenalan Sains Samudera yg memerlukan kami semua untuk ke laut demi mempraktikan pembelajaran ku di kelas.. Bermula jam 2ptg..Aku dan rakan-rakan yg lain bertolak dari UMT dengan menaiki bus… Aku sampai di laut dan menaiki bot…hehe..agak cuak jugak takut gak kalo2 aku ni mabuk laut ke sebab sebelum aku menaiki bot tu,ada dengar2 ura2 menyatakan ada budak yg masuk hospital gara2 kemabukan… Agak kesian di situ… Hmm..aku pun menikmati pemandangan laut. Terasa nyaman jugaklah… Cuma keadaan lautnya yg agak tercemar dan kotor menjejaskan kenyamanan aku tu..tapi nak buat macam, mane,dah nasib….isy2.. Sayang sangat aku tengok lautan yg memang x sedap mata tuk di pandang… Hari ini aku lupa nak bawak duit..hehe…agak kesian gak lah sampai terpaksa berhutang pulak dengan kawan2 yg rapat dengan aku..sory ye wan,kak tira,kak tiya..hehe…. Huhu…hm..aku pun makin rapat gak dengan budak2 lain..contohnya seperti Juliana,banyak jugalah perkara aku kongsikan dengan jue…mesti penat jue nak dengar aku berceloteh…hehe.. Balik bilik terus aku berborak dengan romate2 ku yg merupakan pendengar setia..Alhamdullilah,semua dah sihat2..Walaupun sebelum ini 2 orang daripada mereka dalam keadaan sakit akibat demam…Syukur dorang hanya demam biasa… Demikianlah sedikit sebanyak kisah kehidupan ku pada hari ini..Sekian,salam sayang buat semua insane yg bermulia hati meluangkan masa membaca luahan rasaku ini..

4 Komen-komen:

Life's a beach! berkata...[Reply to comment]

hopefully Dr. Siti approve of your request.. at times, she doesn't appreciate when a student prioritize extra-curricular activities over their studies.. that's one way to piss her off.. :P

Norzulaiqha Binti Zulkifli berkata...[Reply to comment]

HEHE...but now,my extra-curricular activities have postpone after raya,Alhamdullilah.. i really happy coz i can seat for my exam..I also tell that news to Dr.Siti and she happy to hear that..Honestly, i always take my studies as my prioritize....not just only my co-curricular activities,Insya-ALLAH..=)

Life's a beach! berkata...[Reply to comment]

"Honestly, i always take my studies as my prioritize" <-- no dear, it's "I always take my studies as my top priority"... owh yeah, another thing about Dr. Siti, she's very particular about grammar.. so in the future, before you do your presentation, make sure you set an appointment with Dr. Siti and asked her to look through your slides presentation for grammatical errors or any mistakes.. She doesn't like people who tells time like "1.00pm" when the correct usage is either "1:00PM" or "13:00"..

Norzulaiqha Binti Zulkifli berkata...[Reply to comment]

^_^
Thanks..hehe..my english not very gud...always hentam belasah jer....hehe..however, i really want to improve my grammar..thanks a lot yeah...^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Celoteh Sayang..